ARTIKEL 1: Een account aanmaken voor uw club

Om een club account aan te maken dient u als Club Administrator 18 jaar of ouder te zijn. U bent als Club Administrator gebonden tot het opgeven en invullen van jouw volledige en officiële naam, adres, e-mailadres en andere informatie die nodig is om de account aan te maken.

U erkent dat Kicksite het e-mailadres van de club account en van elke club administrator als de primaire methode voor communicatie zal gebruiken. U bent verantwoordelijk voor de geheimhouding van uw wachtwoord. Kicksite kan niet en zal niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies of schade van het niet beveiligen van uw account en wachtwoord.

U bent verantwoordelijk voor alle activiteiten en inhoud zoals data, persoonsgegevens, afbeeldingen, foto"s, video"s en links die worden ingeladen onder uw Kicksite Club account. U mag geen wormen of virussen of code van eender welke destructieve en schadelijke aard verzenden. Een inbreuk op of schending van één van de bepalingen in de Algemene Voorwaarden van Kicksite zal resulteren in een onmiddellijke beëindiging van de Kicksite diensten.

ARTIKEL 2: Uw Club Account activeren

U bent als Club Administrator de verantwoordelijke persoon voor de toepassing van de Kicksite Voorwaarden op uw Club Account . Als u zich aanmeldt voor Kicksite diensten namens uw werkgever of vereniging, zal uw werkgever of vzw eigenaar zijn van uw Club Account. Als u zich aanmeldt voor de Kicksite diensten namens uw werkgever of vzw, dan vertegenwoordigt u en garandeert u dat u de bevoegdheid heeft om uw werkgever of vzw te binden aan de Kicksite Voorwaarden.

ARTIKEL 3: Algemene gebruikers voorwaarden

Technische support is alleen beschikbaar via de ingebouwde support module van Kicksite en kan enkel door de Club administrator worden aangevraagd. Elke club kan maximum 4 Club Administrators aanwijzen via de Instellingen van Kicksite.

U mag de Kicksite diensten niet gebruiken voor illegale of ongeoorloofde doeleinden noch mag u de Kicksite diensten gebruiken in strijd met de wet in uw rechtsgebied (inclusief maar niet beperkt tot auteursrechten), evenals de Belgische wet.

U stemt in om de Kicksite diensten niet te reproduceren, dupliceren, kopiëren, verkopen, wederverkopen of exploiteren, alsook een onderdeel, het gebruik en de toegang tot de Kicksite diensten zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Kicksite.

U zult geen zoekmachine of andere pay per click trefwoorden (zoals Google AdWords) aanschaffen, of domeinnamen aanschaffen die Kicksite gebruikt of eender welke andere Kicksite handelsmerken en / of variaties.

Voor vragen over de gebruikersvoorwaarden kunt u terecht op legal@kicksite.be U begrijpt dat de club inhoud ongecodeerd kan worden overgedragen en dat deze (a) overdracht via verschillende netwerken kan inhouden en (b) dat dit aanpassingen aan de technische vereisten van netwerken en apparatuur kan omvatten.

U erkent en gaat ermee akkoord dat uw gebruik van de Kicksite diensten, met inbegrip van informatie die wordt doorgegeven of opgeslagen door Kicksite, wordt beheerst door haar Privacy Policy.

ARTIKEL 4: Kicksite rechten

Wij behouden ons het recht om de dienst op elk moment te veranderen of stop te zetten, om welke reden dan ook, zonder voorafgaande kennisgeving. Wij behouden het recht om diensten te weigeren aan eender wie, om welke reden dan ook, op eender welk moment. Wij kunnen, maar hebben geen verplichting om, club inhoud en accounts te verwijderen waarvan wij inschatten dat deze onwettig, beledigend, bedreigend, smadelijk, lasterlijk, pornografisch, obsceen of anderszins aanstootgevend zijn of in strijd met het intellectuele eigendom van een partij of met deze Kicksite Voorwaarden.

Mondelinge of schriftelijk misbruik van welke aard dan ook (met inbegrip van bedreigingen van misbruik of vergelding) van eender welke Kicksite klant, gebruiker, werknemer of lid zal resulteren in een onmiddellijke stopzetting van de account.

Kicksite zal de club inhoud die wordt ingevoerd in de Kicksite diensten niet vooraf screenen en heeft het recht om, naar eigen goeddunken, club inhoud te verwijderen of te weigeren (zoals beschreven in punt 3 van dit artikel) In geval van een geschil over de Club account eigendom behouden wij ons het recht om identificatie documenten op te vragen om het eigendom van de account te bepalen of te bevestigen. Deze documentatie kan, maar is niet beperkt tot, een gescande kopie van uw door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs met foto .

Kicksite behoudt zich het recht om een account eigendom over te dragen aan de rechtmatige eigenaar. Als we niet in staat zijn aan de rechtmatige eigenaar van het account te bepalen, behoudt Kicksite het recht om een account tijdelijk uit te schakelen tot op het moment dat de rechtmatige eigenaar werd aangewezen.

ARTIKEL 5: Club Website

De Clubwebsite is altijd inbegrepen in het Kicksite abonnement. Voor een goede werking dienen de DNS settings van uw domeinnaam te worden gewijzigd naar onze Kicksite instellingen. De club biedt hiervoor alle medewerking.

U kunt de clubwebsite aanpassen zodat deze voldoet aan uw club vereisten. Kicksite kan een voettekst of referentie die verwijst naar Kicksite ten allen tijden toevoegen of wijzigen. Kicksite kan op elke ogenblik en naar eigen goeddunken de template wijzigen als deze inhoud bevat die onwettig, beledigend, bedreigend, lasterlijk, pornografisch, obsceen, of laakbaar is, of die in strijd is met de intellectuele eigendom van een persoon, zelfs als u de template in die vorm heeft ontvangen bij het eerste gebruik. Kicksite kan de template ook wijzigen om te voldoen aan de vereiste met betrekking tot technische veranderingen en updates.

De intellectuele eigendomsrechten van de clubwebsite blijven eigendom van Kicksite. Als u de door uw aankoop van een clubwebsite toegekende rechten overschrijdt, kan Kicksite juridische stappen tegen u ondernemen, of administratieve stappen tegen u ondernemen zoals het afsluiten of wijzigen van uw club account.

Technische ondersteuning voor de opmaak van de clubwebsite kan worden gevraagd via de support module die beschikbaar is in het Kicksite platform. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, en niet van Kicksite, om ervoor te zorgen dat de installatie van een nieuwe template de reeds bestaande informatie niet overschrijdt of beschadigd.

ARTIKEL 6: Optionele modules

Kicksite kan u toegang geven tot tools van derden waar Kicksite noch controle, noch invloed op kan uitvoeren. U erkent en aanvaardt dat Kicksite toegang biedt tot dergelijke instrumenten -zoals deze zijn- zonder enige garanties, toezeggingen of voorwaarden van welke aard dan ook en zonder goedkeuring. Kicksite zal geen enkele aansprakelijkheid hebben voortvloeiend uit of verband houdend met uw gebruik van de optionele tool van derden.

Elk gebruik door u van optionele tools of modules aangeboden via de site is geheel op eigen risico en u dient ervoor te zorgen dat u bekend bent met en de voorwaarden hebt goedgekeurd waaronder deze functionaliteiten of modules worden verstrekt door de desbetreffende derde partij (en). Kicksite raadt u aan om advies aan te vragen over het gebruik van deze tool, functionaliteit, module bij de desbetreffende derde partij.

ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1: DEFINITIES

Voor de volgende begrippen gelden in deze algemene voorwaarden de volgende definities:

"De Klant": de natuurlijke of rechtspersoon waarmee de Leverancier een Kicksite Overeenkomst afsloot. Dit kan de club zijn of de natuurlijke persoon die de Club account heeft aangemaakt en Club Administrator is binnen Kicksite.

"Kicksite toepassing": de programmatuur voor het Kicksite Netwerk voor Ledenadministratie voor de Klant;

"Kicksite Dienst(en)": het geheel van de door de Leverancier te verlenen diensten zoals omschreven in de Kicksite Overeenkomst;

"Kicksite Overeenkomst": de Kicksite Overeenkomst ontstaat op het moment dat de Kicksite klant de Kicksite dienst aanschaft via de daarvoor voorziene ruimte in de Kicksite applicatie. De Kicksite Voorwaarden maken integraal deel uit van deze Kicksite Overeenkomst. ; "Kicksite Voorwaarden": deze Kicksite voorwaarden, die bestaan uit de Privacy Policy, de gebruikersvoorwaarden en Algemene Voorwaarden en die aan de kandidaat-klant worden voorgelegd alvorens de bestelling te plaatsen en die na het plaatsen van de bestelling en de aanvaarding van deze bestelling door de Leverancier, integraal deel uitmaken van de overeenkomst; "Gebruiker": de Klant en/of een Medewerker van de Klant. Elk contact dat bestaat in de module Zoeken (ledenbeheer) en werd ingevoerd door de Klant en/of medewerker van de klant. "Leverancier": De Vos Systems BVBA; "Loginprocedure": de door de Leverancier voorgeschreven procedure die de Klant dient te volgen teneinde toegang te verkrijgen tot de Webapplicatie; De Loginprocedure wordt samen met de Logingegevens op het moment dat er het gebruiksrecht ontstaat aan de Klant tegen ontvangstbewijs overhandigd; "Logingegevens": een uitsluitend voor Gebruiker bestemde code, bestaande uit een gebruikersnaam en een wachtwoord, waarmee toegang kan worden verkregen tot de Webapplicatie; "Medewerker": een werknemer van De Klant of Leverancier, dan wel een persoon die gemachtigd is werkzaamheden te verrichten ten behoeve van en/of onder de verantwoordelijkheid van de Klant of de Leverancier; "Onvolkomenheid": alle tekortkomingen van de Webapplicatie die het functioneren daarvan in de weg staan. Het ontbreken van functionaliteit in een nieuwe versie van de Webapplicatie die wel aanwezig was in een eerdere versie wordt niet als een Onvolkomenheid beschouwd; "Systeemeisen": de minimale eisen die gesteld worden aan de hardware en software van De Klant voor het deugdelijk gebruik kunnen maken van de Kicksite Diensten; De systeemvereisten zijn voor elke klant dezelfde en omvatten: Beschikken over een internetverbinding;

Beschikken over één van de volgende browsers, door Javascript ondersteund: google Chrome 65 of hoger, Internet Explorer 11 of hoger, Edge 17 of hoger, Safari 11 of hoger, FireFox 60 of hoger;

Beschikken over een Operating System dat door de browser ondersteund wordt

"Vertrouwelijke Informatie": de vertrouwelijke informatie betreffende De Klant of de Leverancier, daaronder onder andere begrepen (a) informatie die schriftelijk als "vertrouwelijk" is aangeduid, (b) informatie die niet algemeen bekend is, (c) informatie die niet algemeen toegankelijk is gemaakt door de partij waarop de informatie betrekking heeft en/of waarvan de informatie afkomstig is, en (d) informatie waarvan het vertrouwelijke karakter als bekend moet worden verondersteld "Webapplicatie": de Kicksite toepassing, waartoe de Leverancier aan De Klant toegang verleent voor gebruik conform de Kicksite Overeenkomst; "Werkdagen": vanaf maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van officiële vrije dagen in België;

ARTIKEL 2: AANBIEDING EN OVEREENKOMST

Deze Kicksite Algemene Voorwaarden zijn, voor zover mogelijk, van toepassing op alle onderhandelingen, bestellingen, prijsoffertes en de Kicksite Overeenkomst, alsmede op alle andere overeenkomsten tussen de (toekomstige) Klant en de Leverancier en die betrekking hebben op Kicksite Diensten, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. Deze voorwaarden vervangen alle voorgaande voorstellen en overeenkomsten. De Leverancier is gerechtigd de Kicksite Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Indien de Klant binnen vijftien dagen na ontvangst van de kennisgeving door de Leverancier van de gewijzigde algemene voorwaarden, hiertegen uitdrukkelijk en schriftelijk bezwaar heeft gemaakt, wordt de Klant geacht te hebben ingestemd met de wijzigingen en de gewijzigde algemene voorwaarden;

Zolang niet aanvaard door de Klant, zijn alle voorstellen of prijsoffertes met betrekking tot de Kicksite Diensten vrijblijvend en herroepbaar door de Leverancier.

ARTIKEL 3: GEBRUIKERSRECHT

De Leverancier verleent de Klant hierbij het niet-exclusieve recht om de Webapplicatie te gebruiken ten behoeve van EIGEN administratie en communicatie van de Klant voor een periode van 3 jaar, 2 jaar of 1 jaar.

Het gebruiksrecht vangt aan op het moment dat de Club account is geactiveerd in Kicksite.

De Klant zal de Webapplicatie slechts gebruiken conform deze Kicksite Algemene Voorwaarden en de filosofie en politiek van Kicksite. De Leverancier is gerechtigd naar eigen inzicht vernieuwingen aan te brengen in de Webapplicatie. De Leverancier zal de Klant tijdig op de hoogte stellen van de verwerking van updates en/of upgrades voor zover deze van belang zijn voor het gebruik van de Webapplicatie, een en ander naar oordeel van Leverancier.

ARTIKEL 4: REIKWIJDTE VAN HET GEBRUIKERSRECHT

De Klant mag niet toestaan dat de Webapplicatie wordt gebruikt ten behoeve van of door enige andere (rechts-)persoon dan de Klant. Het is de Klant niet toegestaan rechten of verplichtingen voortvloeiende uit de Kicksite Overeenkomst of de Kicksite Algemene Voorwaarden over te dragen aan derde.

Indien de Klant te weten komt dat derden de Webapplicatie onrechtmatig zouden gebruiken, dient hij hiervan onmiddellijk de Leverancier schriftelijk op de hoogte te stellen.

Het is de Leverancier toegestaan controle uit te oefenen op eventueel misbruik van deze software en bij vaststelling ervan het gebruiksrecht onmiddellijk en zonder enige tegenprestatie op te schorten, te schrappen of de toegang tot de Kicksite diensten te ontzeggen. Dit onverminderd het recht van de Leverancier om zijn rechten voor een rechtbank wegens inbreuk op de Softwarewetgeving af te dwingen met inbegrip van een vordering in schadevergoeding.

ARTIKEL 5: DUUR EN EINDE VAN DE OVEREENKOMST

De Kicksite Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode 3 jaar / 2 jaar / 1 jaar tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. Na het verstrijken van de termijn bedoeld in artikel 5.1. wordt de Kicksite Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode tenzij de Klant of de Leverancier ten minste drie (3) maanden voor het einde van de dan lopende periode schriftelijk opzegt. De Kicksite Overeenkomst heeft een intuïti personae karakter en de Leverancier heeft het recht de Kicksite Overeenkomst te beëindigen met onmiddellijke ingang, van rechtswege en zonder ingebrekestelling op het moment dat de Klant niet meer in staat is om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen dan wel op het moment dat de Leverancier uit de omstandigheden moet afleiden dat de Klant niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, of op het moment dat de Klant zijn activiteiten staakt, ontbonden wordt of failliet wordt verklaard en/of de controle van de Klant door overdracht meerderheid van de aandelen of deelbewijzen, wijzigt.

In dergelijk geval en in de gevallen waarin de Klant niet voldoet aan de hem opgelegde verplichtingen (cfr. supra), is het Kicksite toegestaan om aan de Klant de toegang tot de Kicksite applicatie te blokkeren.

De Kicksite Overeenkomst kan schriftelijk zonder rechterlijke tussenkomst worden verbroken indien de een partij, na een aangetekende omstandige ingebrekestelling, nalaat zijn verplichtingen uit de Kicksite Overeenkomst na te komen binnen dertig (30) kalenderdagen na de ingebrekestelling. Bij beëindiging van de Kicksite Overeenkomst zal de Klant terstond het gebruik van de Webapplicatie staken en gestaakt houden. De Leverancier zal bij beëindiging van de Kicksite Overeenkomst, om welke reden dan ook, geen vergoedingen van welke aard ook aan de Klant betalen. De leverancier heeft het recht om de Algemene voorwaarden ten allen tijde te wijzigen.

ARTIKEL 6: PRIJS EN BETALING

Alle door de Leverancier gehanteerde prijzen en andere tarieven zijn exclusief BTW en exclusief eventuele andere heffingen van overheidswege die voor rekening van de Klant komen. De Leverancier is gerechtigd om jaarlijks een prijsverhoging toe te passen op de vergoeding als genoemd in artikel 7. De prijsverhoging is gekoppeld aan de gezondheidsindex. Eventuele prijswijzigingen worden 1 maand voorafgaand aan de inwerkingtreding medegedeeld via e-mail of op enige andere wijze.

Bij prijsstijgingen buiten of boven het in artikel 6.2. verwoorde principe kan de Klant de Kicksite Overeenkomst, in afwijking van het bepaalde in artikel 5.2, schriftelijk aangetekend opzeggen binnen de 30 dagen na kennisgeving van de prijswijziging. Indien de Klant binnen een termijn van 14 dagen na de kennisgeving van de prijswijziging hiertegen uitdrukkelijk en schriftelijk geen bezwaar maakt, wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben aanvaard en zal hij door de gewijzigde (verhoogde) prijs gebonden zijn. Betaling van de vergoeding geschiedt uitsluitend door middel van overschrijving. Facturatie en betaling vindt jaarlijks plaats en de facturen zijn betaalbaar binnen een termijn van 30 dagen. De eerste betaling gebeurt op datum dat het gebruiksrecht ontstaat voor de daaropvolgende 12 maanden door middel van een voorschotfactuur. Bij afloop van het eerste contractjaar ontvangt de klant een aanvullende factuur gebaseerd op een hercalculatie van het maximumaantal unieke leden tijdens de afgelopen 12 maanden. Jaarlijks ontvangt de Klant een factuur op basis van het maximum aantal unieke leden van de afgelopen 12 maanden. Bij het uitblijven van betaling binnen een termijn van 30 dagen na factuurdatum is van rechtswege en zonder vereiste van ingebrekestelling een schadevergoeding van 10 % verschuldigd op alle vervallen maar nog niet betaalde bedragen.

Indien de Klant zijn betalingsverplichtingen, niet, onvolledig of laattijdig nakomt, is hij van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlinterest verschuldigd gelijk aan de op dat ogenblik geldende referte-interest (Wet van 2 augustus 2002) tot op de dag van de volledige betaling, vermeerderd met een schadebeding van 15 % van het openstaand saldo.

De Klant dient de Leverancier tevens te vergoeden voor alle invorderingskosten die de Leverancier heeft moeten maken, waaronder onder andere (maar niet beperkt tot) de honoraria en kosten van advocaten en technische raadslieden, tengevolge van een contractuele inbreuk door de Klant. De Leverancier heeft het recht de uitvoering van de Kicksite Overeenkomst op te schorten in geval van niet-betaling van vervallen facturen. De vergoeding bestaat uit een vaste vergoeding die voorafgaand aan de gebruiksperiode wordt verrekend. Daarnaast wordt er per online betalingstransactie een procentuele vergoeding afgehouden. Deze procentuele vergoeding wordt onmiddellijk tijdens het betalingsproces gesplitst en gestort naar de rekening van Kicksite. Van deze opsplitsing volgt maandelijks een facturatie als bewijs voor de club.

ARTIKEL 7: VERGOEDING

De Klant is uit hoofde van de Kicksite Overeenkomst aan de Leverancier een jaarlijkse vergoeding verschuldigd. Deze vergoeding wordt vermeld op de Kicksite website en bij het aanschafmoment van Kicksite en is eveneens terug te vinden in de Kicksite applicatie. De Kicksite Overeenkomst blijft geldig tot op het ogenblik van de prijsaanpassing conform artikel 6.2. Deze vergoeding wordt per Klant vastgelegd in de Kicksite Overeenkomst . Deze vergoeding omvat een jaarlijkse vergoeding voor het gebruikersrecht, het onderhoud en de support die wordt aangerekend overeenkomstig de tarieven die deel uitmaken van de Kicksite Overeenkomst en waarover een afzonderlijk akkoord is bereikt met de Klant. De vergoeding is verschuldigd ongeacht of de Klant gebruik maakt van de Kicksite Diensten.

De Klant ontvangt de jaarlijkse factuur in dezelfde maand waarin de contractdatum werd afgesloten. De jaarlijkse factuur wordt opgemaakt op basis van het maximumaantal unieke leden van de afgelopen 12 maanden.

De vergoeding bestaat uit een vaste vergoeding die voorafgaand aan de gebruiksperiode wordt verrekend. Daarnaast wordt er per online betalingstransactie een procentuele vergoeding afgehouden. Deze procentuele vergoeding wordt onmiddellijk tijdens het betalingsproces gesplitst en gestort naar de rekening van Kicksite. Van deze opsplitsing volgt maandelijks een facturatie als bewijs voor de club.

ARTIKEL 8: VERPLICHTINGEN VAN DE LEVERANCIER

U mag de Kicksite dienst niet gebruiken voor illegale of ongeoorloofde doeleinden noch mag u de dienst gebruiken in strijd met de wet in uw rechtsgebied (inclusief maar niet beperkt tot auteursrechten), evenals de België wet. De Leverancier staat ervoor in dat de service provider wekelijks een back-up maakt van de gegevens die de Klant middels de Webapplicatie heeft ingevoerd.

De Leverancier staat ervoor in dat de gegevens die de Klant middels de Webapplicatie heeft ingevoerd zo goed als redelijkerwijs mogelijk worden beveiligd tegen verlies, diefstal, ongeautoriseerde toegang en wijziging door niet- Gebruikers. Behoudens het bepaalde in artikel 12.5 onthoudt de Leverancier zich van het inzien van de gegevens die de Klant middels de Webapplicatie bij de Leverancier heeft geplaatst, en stelt geen gegevens ter beschikking aan derden, tenzij de Leverancier hiertoe krachtens de wet of een rechterlijke uitspraak verplicht is.

De Leverancier zorgt er tevens voor dat de Klant beschikt over ruimte op de server, voldoende om alle gegevens te kunnen bewaren bij normaal gebruik van de Webapplicatie, met een maximum van 2Gb (gigabyte).

ARTIKEL 9: VERPLICHTINGEN EN MEDEWERKING VAN DE KLANT

De Klant dient een wijziging in haar adresgegevens onverwijld schriftelijk of via e-mail of in de daarvoor voorziene module "Admin Instellingen" in de Webapplicatie aan de Leverancier mede te delen.

De Klant is verplicht de gebruiksregels van artikel 11 in acht te nemen.

De Klant draagt zorg voor het functioneren van zijn hard- en software, configuratie, randapparatuur en internetverbinding benodigd voor het gebruik van de Kicksite Diensten.

De Klant staat ervoor in dat de door hem ten behoeve van de Kicksite Diensten gebruikte apparatuur en software voldoet aan de Systeemeisen. De Klant is verantwoordelijk voor het treffen van de nodige maatregelen teneinde zijn apparatuur, software en telecommunicatie- en internetverbindingen te beschermen tegen virussen, computercriminaliteit en onrechtmatig gebruik door eigen gebruikers of door derden. De Klant zal de Leverancier alle informatie en medewerking, waaronder mede begrepen het doorgeven aan Leverancier van correcte en actuele adres- en facturatie gegevens, verschaffen die de Leverancier nodig heeft voor de instandhouding van de Kicksite Diensten.

ARTIKEL 10: GEGEVENS

De gegevens die de Klant middels de Webapplicatie heeft ingevoerd worden opgeslagen in een databank die onder beheer van een door de Leverancier ingeschakelde derde staat.

De Klant blijft te allen tijde eigenaar van de door hem ingevoerde gegevens.

De Leverancier is in geen enkel geval aansprakelijk voor kosten van reproductie van verminkte of verloren gegevens en evenmin voor (gevolg)schade, gederfde winsten of sportieve schade van de Klant.

ARTIKEL 11: GEBRUIKERSREGELS

De Klant zal op geen enkele wijze hinder of schade veroorzaken aan (de Klanten van) de Leverancier bij het gebruik van de Kicksite Diensten, een en ander naar het oordeel van de Leverancier. Het is de Klant niet toegestaan handelingen te verrichten die schade zouden kunnen toebrengen aan de systemen van (de Klant en van) de Leverancier.

Het is de Klant niet toegestaan de Kicksite Diensten te gebruiken in strijd met wettelijke bepalingen of de Kicksite Algemene Voorwaarden. De Klant is verantwoordelijk voor de inhoud en juistheid van de gegevens die hij middels de Webapplicatie bij de Leverancier heeft geplaatst. De Klant heeft een maandelijks volume van datatransport van 30Gb (gigabyte) ter beschikking. Indien de Klant het verbruik van 30Gb per maand overschrijdt, zal de leverancier de klant hier per mail van op de hoogte brengen en een bijkomende kost van €0.50/Gb (gigabyte) aanrekenen die jaarlijks zal worden aangerekend aan de klant.

De Klant verbindt zich ertoe om de aan hem ter beschikking gestelde webapplicatie te gebruiken als "een goed huisvader". Hij zal er mee over waken dat het systeem op een correcte wijze zal worden gebruikt alsook garandeert de Klant dat de gegevens van diens gebruikers te allen tijde gevrijwaard zullen zijn en verbindt de klant zich ertoe om op generlei wijze misbruik te maken van deze gegevens. De Klant is de enige die gehouden kan zijn tot vergoeding van welke schade dan ook dewelke zou ontstaan ingevolge het misbruiken van de gegevens van de gebruikers. Het programma mag gebruikt worden voor de dagelijkse werking van een sportclub. Het gebruik van het programma is niet voorzien voor grootschalige evenement (meer dan 1000 bezoekers).

ARTIKEL 12: SUPPORT

Gedurende de Kicksite Overeenkomst heeft de Klant recht op support. Support omvat: Correctief Onderhoud (Bug Report): het opsporen en herstellen van onvolkomenheden in de Kicksite toepassing nadat deze door de klant zijn gemeld. Info Request (Informatie verzoek): Het verlenen van assistentie, hulp en advies, alsmede het adviseren over het gebruik en het functioneren van de Kicksite toepassing. Change requests: Het op verzoek van de klant aanpassen van de Kicksite toepassing (artikel 12.3) Een Change request omvat: diensten ten aanzien van systeemconfiguraties, hardware en netwerken; structureel werk zoals koppelingen met software van derden; ondersteuning op locatie het op verzoek van de Klant uitbreiden van de functionaliteit van de Webapplicatie; het converteren van bestanden of terugzetten van back-up bestanden; diensten ten aanzien van externe databases van andere producenten dan de Leverancier; installatie, configuratie, training of andere niet uitdrukkelijk in de Kicksite Overeenkomst omschreven diensten; support voor (besturings- of bedienings-) software van andere producenten dan de Leverancier, waaronder tevens verstaan wordt de software van derden die vanuit de Webapplicatie kan worden; bestandsreparaties, waarbij de oorzaak niet kan worden toegeschreven aan de Webapplicatie; het verstrekken van nieuw beschikbaar gekomen producten; support voor de internetverbinding; support in een omgeving die volgens de systeemvereisten niet ondersteund wordt; het geven van gebruikersopleidingen;

Indien de Leverancier in opdracht van de Klant werkzaamheden met betrekking tot de onder 12.1.2, 12.1.3 en 12.2.1 tot en met 12.2.13 genoemde opdrachten verricht, zal de Leverancier deze werkzaamheden naast de vergoeding als bedoeld in artikel 7, aan de Klant apart in rekening brengen conform de bij de Leverancier geldende prijzen en gemaakte kosten.

Support mag uitsluitend worden aangevraagd via het geïntegreerde support systeem in de Kicksite toepassing door een beperkt aantal gebruikers. Enkel de Club Administrators hebben toegang tot de supportfunctie. Het aantal Club Administrators wordt beperkt tot 4 personen. De klant moet de namen van de Club Administrators zelf ingeven in de daarvoor voorziene module in de webapplicatie;

In het kader van het leveren van support is de Leverancier gerechtigd de gegevens van de Klant, bedoeld in artikel 10, in te zien. De leverancier mag een supportaanvraag met betrekking tot artikel 12.3 weigeren indien de leverancier eenzijdig beslist dat deze niet binnen zijn kennis of tijdsschema past.

ARTIKEL 13: BESCHIKBAARHEID

De Leverancier spant zich in voor optimale beschikbaarheid van en toegang tot de Webapplicatie.

De Leverancier is gerechtigd om, zonder enige verdere voorafgaande bekendmaking de toegang tot de Webapplicatie buiten gebruik te stellen of het gebruik ervan te beperken, voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of verbeteringen van een of meer Kicksite Diensten, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de Klant jegens de Leverancier met zich meebrengt. De Leverancier spant zich in dit tot een minimum te beperken.

ARTIKEL 14: LOGIN PROCEDURES

De Klant dient zorgvuldig om te gaan met en is verantwoordelijk voor de login gegevens. De login gegevens zijn niet overdraagbaar en mogen niet worden gebruikt buiten de organisatie van de Klant. De Klant en de Gebruikers zijn ten aanzien van de login gegevens verplicht volstrekte geheimhouding te betrachten ten opzichte van eenieder. De Klant is aansprakelijk voor ieder gebruik van zijn login gegevens. Alle handelingen van de Gebruikers te dier zake zijn voor rekening en risico van de Klant.

ARTIKEL 15: INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

Alle auteursrechten, octrooirechten, handelsnaamrechten, merkrechten, andere intellectuele en industriële eigendomsrechten op, alsmede alle soortgelijke rechten ter bescherming van informatie met betrekking tot de Webapplicatie, zijn het exclusieve eigendom van de Leverancier of diens licentiegever(s). Geen van de in de Kicksite Overeenkomst of de Kicksite Voorwaarden opgenomen bepalingen kan zo worden opgevat dat deze leidt tot een volledige of gedeeltelijke overdracht van die rechten aan de Klant.

Het is de Klant niet toegestaan een aanduiding van de intellectuele eigendomsrechten van de Leverancier op of in de Webapplicatie te wijzigen, te verwijderen of onherkenbaar te maken. Het is de Klant niet toegestaan enig merk, ontwerp of domeinnaam van de Leverancier of een daarmee overeenstemmende naam of teken te gebruiken of te registreren in enig land, waar dan ook ter wereld. Het is de klant verboden de programmatuur te kopiëren behalve de inhoud van de programmatuur voor back-up en archiveringsdoeleinden. Het is de klant verboden de software te vertalen, bewerken, arrangeren of anderszins te veranderen zonder de voorafgaande geschreven toestemming van de leverancier.

De Leverancier is bevoegd technische voorzieningen te treffen en in stand te houden ter bescherming van de (intellectuele eigendomsrechten op de) Webapplicatie en met het oog op de overeengekomen beperkingen in het gebruik van de Webapplicatie. Het is de Klant niet toegestaan dergelijke technische voorzieningen te omzeilen of te verwijderen.

De Leverancier kan een controle en/of inspectie (doen) uitvoeren teneinde na te gaan of de Klant de voorwaarden van de Kicksite Overeenkomst en de Kicksite Voorwaarden naleeft, mits die controle en/of inspectie tijdens de gebruikelijke kantooruren wordt uitgevoerd, minstens 24h. 00 op voorhand wordt aangekondigd en op zodanige wijze dat de bedrijfsactiviteiten van de Klant hierdoor niet onredelijk belemmerd worden. Een dergelijke controle wordt door een onafhankelijke door de Leverancier geselecteerde en ingeschakelde deskundige uitgevoerd en de Klant is verplicht deze deskundige de informatie, ondersteuning en toegang tot haar gebouwen en systemen te geven die redelijkerwijs nodig is om de deskundige in staat te stellen zijn controlerende taak naar behoren uit te voeren. Deze onafhankelijke deskundige zal een samenvattende notitie overleggen waaruit zijn bevindingen blijken met betrekking tot de controle van de door de Klant afgegeven rapporten en de naleving door de Klant van de Kicksite Overeenkomst en de Kicksite Voorwaarden, maar verschaft de Leverancier in geen enkel geval andere informatie dan die hem bij de controle en/of de inspectie ter kennis komt. De kosten van deze controle zijn voor rekening van de Leverancier, tenzij de controle aantoont dat de Klant de voorwaarden van de Kicksite Overeenkomst of de Kicksite Voorwaarden niet nakomt, in welk geval de kosten voor rekening van de Klant zijn.

ARTIKEL 16: AANSPRAKELIJKHEID

Behoudens in het geval dat bijzondere wettelijke bepalingen een beperking van de aansprakelijkheid van de Leverancier uitsluiten voor schade die het gevolg is van opzet of grove fout, is de Leverancier slechts aansprakelijk voor schade als omschreven in de volgende leden van dit artikel. De Leverancier is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, sportieve schade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van de klanten van de Klant, verminking of verlies van data, schade verband houdende met het gebruik van door de Klant aan de Leverancier voorgeschreven zaken, materialen of software van derden, schade verband houdende met de inschakeling van door de Klant aan de leverancier voorgeschreven toeleveranciers, voor gevolgschade, ongeacht de aard van de handeling (contractbreuk, onrechtmatige daad of anderszins), zelfs indien de Leverancier in kennis is gesteld van de kans op het ontstaan van die schade. De Leverancier kan niet en op generlei wijze aansprakelijk gesteld worden voor eventueel verlies of misbruik van data. De Leverancier is nimmer aansprakelijk voor enige schade van welke aard ook geleden door de Klant verband houdende met het tijdelijk niet, het tijdelijk niet juist of het tijdelijk niet volledig beschikbaar zijn van de Webapplicatie. De Leverancier is nimmer aansprakelijk voor enige schade van welke aard ook geleden door de Klant verband houdende met het (niet) functioneren van de programmatuur van de Klant of van derden, van apparatuur van de Klant, de Leverancier of derden, of van internetverbindingen van de Klant, de Leverancier of derden.

De Leverancier aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het niet juist, het niet volledig of het niet tijdig verzenden of ontvangen van gegevens die middels de Webapplicatie bij de Leverancier worden geplaatst. Voor zover de Leverancier geen aanspraak kan maken op de in dit artikel omschreven aansprakelijkheidsuitsluitingen of -beperkingen, is zijn aansprakelijkheid te allen tijde per geval beperkt tot een bedrag van 50 % van alle in de twaalf (12) maanden voorafgaand aan haar verzuim aan de Klant gefactureerde bedragen, verminderd met crediteringen door de Leverancier aan de Klant in die periode met een maximum van €2500. De Klant erkent en aanvaardt dat de vergoeding voor de Kicksite Diensten is vastgesteld met inachtneming van de aansprakelijkheidsbeperking als bedoeld in dit artikel.

De Klant erkent en aanvaardt dat de webapplicaties Onvolkomenheden kunnen bevatten dewelke op eerste verzoek door de Leverancier in de mate van het mogelijke zullen hersteld worden maar die in hoofde van de Klant geen recht op een schadevergoeding doen ontstaan. De Klant vrijwaart de Leverancier voor aanspraken van derden voortvloeiend uit of verband houdend met de Kicksite Overeenkomst of de Kicksite Voorwaarden, tenzij de Klant deze aanspraken jegens de Leverancier met inachtneming van het in dit artikel bepaalde, geldend zou kunnen maken indien de Klant de schade zelf zou hebben geleden. De aansprakelijkheid van de Leverancier wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst met de Klant ontstaat in alle gevallen slechts indien de Klant de Leverancier onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt via een aangetekend schrijven, waarbij een redelijke termijn tot herstel van de tekortkoming wordt gesteld, en de Leverancier na die termijn toerekenbaar tekort blijft schieten in de nakoming van zijn verplichtingen. De ingebrekestelling dient een zo volledig en gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat de Leverancier in staat is adequaat te reageren. Partijen zijn akkoord dat een ingebrekestelling die langer dan 2 maanden nadat de tekortkoming bekend werd aan de Klant als laattijdig zal beschouwd worden en bijgevolg de Leverancier niet meer verplicht zal zijn om tot herstelling over te gaan. Een dagvaarding die aan de Leverancier wordt betekend meer dan één jaar na het bekend worden aan de Klant van de tekortkoming is manifest laattijdig.

Elk recht op schadevergoeding vervalt in ieder geval indien de Klant heeft verzuimd maatregelen te nemen om (a) de schade onmiddellijk nadat deze zich heeft voorgedaan, te beperken; (b) te voorkomen dat (andere of bijkomende) schade ontstaat; of (c) indien de Klant nalaat de Leverancier zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is van de schade in kennis te stellen en hem van alle relevante informatie te voorzien.

ARTIKEL 17: PRIVACY

Voor zover de Klant met gebruikmaking van de Webapplicatie persoonsgegevens verwerkt, is de Klant daarvoor de verantwoordelijke in de zin van wetgeving inzake gegevensbescherming (met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming 2016/679 van 27 april 2016 ("AVG")). De Klant staat ervoor in dat hij de persoonsgegevens rechtmatig verwerkt en de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming naleeft. De Leverancier zal de persoonsgegevens uitsluitend verwerken ten behoeve van en in opdracht van de Klant en in overeenstemming met het Addendum inzake gegevensverwerking zoals gevoegd bij en integraal deel uitmakend van de Kicksite Overeenkomst. Voormeld Addendum beheerst de verwerking van persoonsgegevens door de Leverancier, als verwerker, ten behoeve van en op instructie van de Klant, als verwerkingsverantwoordelijke, in de zin van artikel 28 AVG. De Klant geeft de Leverancier de toestemming om het logo en naam van de Klant te gebruiken op de website van de Leverancier en bij het versturen van nieuwsberichten uit naam van de Leverancier. De Leverancier draagt zorgt voor de privacy van de Klant en handelt in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensverwerking. Op de verwerking van persoonsgegevens door de Leverancier is de Privacy Policy, die integraal deel uitmaakt van de Kicksite Overeenkomst, van toepassing.

ARTIKEL 18: GEHEIMHOUDING

Elk van beide partijen zal Vertrouwelijke Informatie betreffende de andere partij niet openbaar maken of gebruiken voor een ander doel dan waarvoor de Vertrouwelijke Informatie is verkregen.

Elk van beide partijen neemt alle redelijke voorzorgsmaatregelen teneinde zijn geheimhoudingsverplichtingen na te komen. Geen van de in dit artikel opgenomen bepalingen legt de ontvangende partij enige beperking op ten aanzien van informatie of gegevens (al dan niet gelijk of gelijksoortig aan de informatie of gegevens vervat in de Vertrouwelijke Informatie) indien die informatie of gegevens: reeds het rechtmatig bezit waren van de ontvangende partij voordat deze van de betrokken partij werden verkregen; onafhankelijk door de ontvangende partij zijn ontwikkeld zonder gebruikmaking van informatie of gegevens van de betrokken partij; algemeen bekend zijn of worden of algemeen toegankelijk worden gemaakt, anders dan door een handelen of nalaten van de ontvangende partij; of door een derde aan de ontvangende partij bekend worden gemaakt, zonder dat een geheimhoudingsverplichting jegens de betrokken partij wordt geschonden. De geheimhoudingsverplichtingen ingevolge dit artikel gelden niet voor zover Vertrouwelijke Informatie van de andere partij openbaar dient te worden gemaakt krachtens de wet, een verordening of een gerechtelijk bevel of bij besluit van een overheidsinstantie, op voorwaarde dat de ontvangende partij zich tot het uiterste inspant om de omvang van die openbaarmaking te beperken en de betrokken partij tevoren in kennis stelt van een zodanige voorgenomen openbaarmaking. Partijen staan er voor in dat hun Medewerkers alsmede door partijen ingeschakelde derden de in dit artikel beschreven geheimhoudingsverplichtingen nakomen.

ARTIKEL 19: LEVERINGSTERMIJNEN

Alle (leverings)termijnen worden door de Leverancier naar beste weten vastgesteld en worden zoveel mogelijk in acht genomen. Zodra de Leverancier op de hoogte is van een omstandigheid die tijdige levering mogelijk in de weg staat treedt hij in overleg met de Klant. De Klant heeft in geen geval recht op schadevergoeding in verband met een te late levering. De Leverancier heeft te allen tijde het recht deelleveringen te verrichten.

ARTIKEL 20: UITSLUITING

Behoudens hetgeen uitdrukkelijk in de Kicksite Overeenkomst is opgenomen, geeft de Leverancier geen andere of nadere garanties, toezeggingen, voorwaarden met betrekking tot de Kicksite Diensten en wijst de Leverancier hierbij alle andere garanties, toezeggingen of voorwaarden af, hetzij expliciet, impliciet of krachtens de wet (met inbegrip van doch niet beperkt tot garanties of voorwaarden met betrekking tot verkoopbaarheid, het geen inbreuk maken op andere rechten of geschiktheid voor een bepaald doel) met betrekking tot de Kicksite Diensten.

ARTIKEL 21: OVERMACHT

De Leverancier is niet gehouden tot nakoming van een contractuele verplichting, indien nakoming wordt belemmerd door overmacht. Onder overmacht wordt onder meer maar niet uitsluitend verstaan: militair optreden, overheidsoptreden, weersomstandigheden, uitvallen van of storingen in telecommunicatie- en internetverbindingen, vertraging of tekortkoming in de nakoming van verplichtingen door toeleveranciers van de Leverancier, transportproblemen en stakingen.

Indien de Leverancier bij het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of ten gevolge van de overmacht slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd de reeds geleverde prestatie c.q. het leverbare deel van de prestatie afzonderlijk te factureren en is de Klant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst. Zodra de overmachtsituatie langer dan 6 weken duurt, heeft de Leverancier het recht de Kicksite Overeenkomst te beëindigen, zonder hiervoor een schadevergoeding te moeten betalen.

ARTIKEL 22: OVERIGE BEPALINGEN

De Leverancier kan zijn rechten of plichten uit hoofde van de Kicksite Voorwaarden of de Kicksite Overeenkomst overdragen of uitbesteden aan een dochteronderneming of aan een andere daartoe door haar ingeschakelde derde. In het geval van overdracht of uitbesteding zijn deze Kicksite Voorwaarden eveneens van toepassing op de Klant.

Iedere kennisgeving of andere mededeling in verband met de Kicksite Overeenkomst of de Kicksite Voorwaarden dient per aangetekende brief al dan niet bevestigd bij e-mail schriftelijk te worden gericht aan de maatschappelijke zetel of domicilie van de andere partij. Indien enige bepaling uit de Kicksite Overeenkomst of uit deze Kicksite Voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig, vernietigbaar of in strijd met de wet is, wordt deze geacht op zichzelf te staan en niet van toepassing te zijn. Partijen zullen in een dergelijk geval in overleg treden om de betreffende bepaling te vervangen door een bepaling van gelijke strekking welke niet geheel of gedeeltelijk nietig, vernietigbaar of in strijd met de wet is. De overige bepalingen van de Kicksite Overeenkomst of deze Kicksite Voorwaarden blijven onverminderd van kracht. Vertraging of verzuim van de zijde van de Leverancier met betrekking tot het jegens de Klant geldend maken van enig recht dat de Leverancier op grond van de Kicksite Overeenkomst of de Kicksite Voorwaarden heeft, houdt nimmer afstand van recht in. Indien de Leverancier afstand doet van een recht dat hij op grond van de Kicksite Overeenkomst of Kicksite Voorwaarden heeft, houdt dit niet in dat hij ook in een volgend geval afstand van dit recht of van andere rechten doet of moet doen.

De Kicksite Overeenkomst en de Kicksite Voorwaarden geven volledig weer hetgeen tussen partijen is overeengekomen met betrekking tot de Kicksite Diensten en vervangen alle eerdere en gelijktijdige, expliciete of impliciete afspraken, overeenkomsten, verklaringen en garanties, zowel schriftelijke als mondelinge. Behoudens het bepaalde in artikel 2.2 en artikel 6.2 kan de Kicksite Overeenkomst uitsluitend worden gewijzigd door middel van een schriftelijke, door zowel de Klant als de Leverancier aanvaarde overeenkomst. De toepasselijkheid van een geheel of gedeelte van eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de Klant wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij zulks door de Leverancier uitdrukkelijk is aanvaard. Iedere communicatie tussen de Leverancier en de Klant kan elektronisch geschieden behoudens voor zover in de Kicksite Voorwaarden en/of de Kicksite Overeenkomst en/of de wet daarvan wordt afgeweken.

De door de Leverancier opgeslagen versie van de betreffende communicatie of overeenkomst geldt als bewijs daarvan. Deze opgeslagen versie geldt derhalve als bewijs van handtekening in de zin van artikel 1322 B.W. Elektronische communicatie wordt geacht te zijn ontvangen op de dag van verzending, tenzij het tegendeel door de ontvanger daarvan wordt bewezen. Indien de communicatie niet is ontvangen als gevolg van afleverings- en/of toegankelijkheidsproblemen met betrekking tot de e-mailbox van de Klant, komt dit voor risico van de Klant, ook indien de e-mailbox bij een derde is gehuisvest.

ARTIKEL 23: TOEPASSELIJKE RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van ( niet limitatief ) de totstandkoming, de uitvoering of niet uitvoering van deze overeenkomst en de interpretatie ervan zullen worden voorgelegd aan de rechtbanken te Dendermonde (arrondissement Oost-Vlaanderen). Op deze overeenkomst zal uitsluitend het Belgisch recht van toepassing zijn.